Klantenservice

Klantenservice geopend van maandag t/m vrijdag – 09.00 tot 17.30 uur

Algemene vragen

Zijn alle genoemde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle door Home Discounter gecommuniceerde prijzen zijn inclusief btw.

Wat houdt de Home Discounter nieuwsbrief in?

Met de Home Discounter nieuwsbrief informeren we je geregeld over nieuws op het gebied van meubel-, lampen- en woontrends. Daarnaast ontvang je altijd als eerste de beste kortingen.

Hoe kan ik me aanmelden voor de Home Discounter nieuwsbrief?

Je kan je aanmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de pagina je e-mailadres in te vullen en op aanmelden te klikken, je ontvangt dan direct een welkomstgeschenk van ons.

Ik heb me voor de nieuwsbrief aangemeld, maar ik ontvang niets.

Zorg ervoor dat je [email protected] toevoegt aan je adresboek zodat deze niet in je spam folder terecht komt. Ontvang je de nieuwsbrief nog steeds niet? Wij lossen het probleem graag voor je op!

Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kan je afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de e-mail te klikken op ‘uitschrijven’. Blijf je nog steeds Home Discounter e-mails ontvangen? Neem dan even contact met ons op om je succesvol uit te schrijven.

Waar vindt ik meer informatie over mijn bestelling?

Bovenaan de pagina, of op je mobiel in het menu op het vrachtwagen icon, vindt je door het invullen van je ordernummer en e-mailadres meer informatie over je bestelling zoals de status en verwachte levertijd.

Zijn er desondanks nog steeds dingen onduidelijk? Neem dan contact op met de Home Discounter Klantenservice.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Homediscounter.nl?

Een bestelling plaats je eenvoudig door de gewenste artikelen toe te voegen aan je winkelwagen en deze af te reken. Voor de levering is een afleveradres. e-mailadres en geldig telefoonnummer nodig.

Je telefoonnummer is belangrijk zodat onze meubeltransporteur contact me je kan opnemen om een bezorgafspraak in te plannen.

Ik wil meer weten over een product op Homediscounter.nl

Is de (technische) productbeschrijving niet voldoende en zou je graag meer informatie willen ontvangen over een product? Wij helpen je graag verder. Neem contact op met de Home Discounter Klantenservice.

Kan ik een hout- of stofstaal krijgen?

Helaas versturen wij geen samples. Ben je bang dat het je aankoop niet bevalt? Je kan deze altijd kosteloos, en zonder opgave van reden, binnen 30 dagen onbeschadigd retourneren.

In welke landen leveren jullie?

Home Discounter levert uitsluitend in Nederland of België. Zit je momenteel buiten deze landen en zou je graag van ons aanbod gebruik willen maken? Neem contact op met de Home Discounter klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe leveren jullie de meubelen?

Dit is geheel afhankelijk van de bestelde product(en). Zelf te monteren producten worden over het algemeen als pakket geleverd aan de voordeur. Heb je meubelen besteld die gemonteerd geleverd worden? Deze worden door onze meubeltransporteur geleverd.

Je wordt ten alle tijden per e-mail en telefonisch op de hoogte gehouden van de producten die geleverd worden.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Veel producten zijn binnen 48 uur verzendklaar en kunnen binnen enkele dagen verzonden worden. De geschatte levertijd per product wordt aangegeven op de productpagina.

Producten die wij niet standaard in voorraad hebben, worden besteld bij de leverancier. De gemiddelde levertijd varieert hierbij van 1-2 weken tot 3-4 weken. Uiteraard houden wij je telefonisch en/of per e-mail op de hoogte van de verwachte levertijd.

Is de verzending altijd gratis?

Ja, verzending is altijd gratis. Wij leveren bestellingen van maandag tot en met vrijdag tussen 07.00 – 18.00 uur uit.

Meerprijs voor afwijkende levertijden in de avonden of het weekend die worden gemaakt met de meubeltransporteur zijn echter wel voor eigen kosten.

Ik heb een kortingsbon en wil deze verzilveren

Wanneer je klaar bent met winkelen en je producten in de winkelwagen staan, kan je je kortingsbon verzilveren door onderaan de pagina in de winkelwagen onder ‘Kortingsbon’ je unieke code in te vullen en vervolgens op Toepassen te klikken.

De korting wordt nu toegepast in je winkelwagen.

Hoe kan ik een kortingscode weer verwijderen uit mijn winkelwagen?

Naast de kortingscode staat een knopje ‘verwijderen’. Klik hierop en de korting wordt in de winkelwagen ongedaan gemaakt.

Veiligheid & Algemene voorwaarden

Wat slaan jullie over mij op?

Jij bent bij Home Discounter baas over je data. Wil je weten wat wij over jou hebben opgeslagen of wil je persoonsgegevens uit onze database hebben? Neem contact op met onze Klantenservice.

Ik zou graag willen weten hoe jullie omgaan met persoonsgegevens

Wij hechten veel waarde aan de beveiliging van je persoonlijke gegevens. Ons volledige privacy statement vind je hier.

Worden mijn klantgegevens veilig doorgegeven en bewaard?

Middels geavanceerde technieken en een beveiligde SSL verbinding kunnen wij garanderen dat alle gegevens die je aan ons verstrekt over een beveiligde verbinding verzonden worden.

Welke voorwaarden hanteert Home Discounter?

Onze algemene voorwaarden kan je hier vinden.

Geplaatste bestellingen

Waarom wordt mijn bestelling, ondanks het ontvangen van de verzendbevestiging nog niet geleverd?

Indien de status van je bestelling ‘verzonden’ is, maar je hebt ondanks nog niets ontvangen, kan het zijn dat deze is afgeleverd bij de buren.

Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de Home Discounter Klantenservice. Wij kijken graag mee wat de status van je bestelling is.

Kan ik mijn bestelling op een specifieke datum ontvangen?

Wanneer je bestelling als pakket wordt verzonden, is het helaas niet mogelijk een de leveringsdatum op een later tijdstip plaats te laten vinden niet mogelijk.

Een levering via een meubeltransport bedrijf verloopt anders. De transporteur neemt telefonisch contact me je op om de datum en het tijdstip van levering vast te stellen. Hierbij is het mogelijk om je bestelling op een later tijdstip in te plannen.

De verzendwijze van je levering vindt je eenvoudig onder ‘Mijn bestelling’.

Waar kan ik de status van mijn bestelling inzien?

De status van je bestelling kan je inzien door in te loggen met je e-mailadres en ordernummer onder ‘Mijn bestelling’.

Zodra je bestelling de status “Verzonden” heeft, wordt er op korte termijn met de bezorgdienst per e-mail of telefoon contact met je opgenomen om je informeren over het levermoment.

Waarom ontbreekt er een product van mijn bestelling?

Indien je bestelling incompleet wordt geleverd, kan het eraan liggen dat je levering via verschillende kanalen verloopt. Raadpleeg ‘Mijn bestelling’ om te zien of er toevallig nog artikelen onderweg zijn of nog uitgeleverd dienen te worden.

Kom je er niet uit? De Home Discounter klantenservice staat klaar om je verder te helpen en je meer te vertellen over de status van je bestelling.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Momenteel is het technisch helaas niet mogelijk om je bestelling te wijzigen. Uiteraard helpt de Home Discounter klantenservice je graag verder om je bestelling handmatig aan te passen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Om je bestelling te annuleren, kun je eenvoudig contact opnemen met de Home Discounter Klantenservice. Nadat wij je retouraanvraag hebben ontvangen en verwerkt zal de transporteur contact met je opnemen om de artikelen weer op te halen of te retourneren. Na een geslaagde annulering van je opdracht ontvang je een bevestigingsmail en wordt het uitstaande bedrag via onze boekhouding aan je uitbetaald. Houd er rekening mee dat het proces volgens de algemene bedrijfsvoorwaarden tot 30 dagen kan duren.

Is de bestelling op het moment van je bericht reeds onderweg en je wenst desondanks een annulering, dan kan je de bestelling alsnog aan de deur weigeren.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen

Je ontvangt uiterlijk binnen 24 uur per e-mail een bevestiging van je bestelling. Niet ontvangen? Kijk ook even  in je spam folder. Indien je echt niets hebt ontvangen, neem dan contact op met de Home Discounter klantenservice. Wij sturen je alsnog graag een bevestiging toe.

Kan ik mijn verzendadres wijzigen?

Helaas is het niet mogelijk dit via de webshop te regelen. Neem contact met de Home Discounter klantenservice om je adres aan te passen zodat je bestelling op de juiste plaats terecht komt.

Betalen

Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?

Je kan je bestelling bij Home Discounter achteraf betalen met Afterpay of in termijn met Spraypay. Vooraf betalen kan je bij ons met iDeal, Bancontact en Giropay.

Kan ik mijn verzendadres wijzigen?

Helaas is het niet mogelijk dit via de webshop te regelen. Neem contact met de Home Discounter klantenservice om je adres aan te passen zodat je bestelling op de juiste plaats terecht komt.

Ik heb al betaald, maar de status van de bestelling blijft hetzelfde.

Afhankelijk van de bestelde producten, duurt het 48 uur tot enkele weken voordat je bestelling wordt bezorgd. Wij proberen je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van je bestelling.

Heb je ondanks dat nog vragen? Neem gerust contact op met onze Klantenservice om te informeren naar de actuele status.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd of geretourneerd. Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten?

Betalingen worden binnen 14 dagen na herroeping overgemaakt. Mocht je na 14 dagen nog niets hebben ontvangen, verzoeken we je contact op te nemen met de Home Discounter Klantenservice.

Garantie & After sales

Hoe kan ik een klacht indienen?

Home Discounter doet er alles aan om het bestelproces en de levering zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mocht er toch iets misgaan, verzoeken we je contact op te nemen met de Home Discounter Klantenservice. Wij zijn er van overtuigd dat we je probleem met tevredenheid binnen uiterlijk 14 dagen met een inhoudelijk reactie kunnen oplossen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik doen?

Neem contact op met de Home Discounter Klantenservice en stuur ons een korte beschrijving, foto’s en de officiële benaming van het defecte artikel.

Wij zullen navragen of de betreffende onderdelen voorradig zijn bij onze leverancier. Is dit niet het geval, kunt u binnen de 30 dagen zichttermijn het artikel retour sturen.

Indien het artikel via het meubeltransport wordt geleverd, wordt er bij aflevering geïnspecteerd op schade.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Voor alle aankopen bij Homediscounter.nl garanderen wij in aanvulling op het wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen een bedenktermijn van 30 dagen. De 30 dagen bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst. Je kan de overeenkomst ontbinden als je het verzoek schriftelijk of via de website onder ‘Retourneren’ binnen 30 dagen naar ons verstuurt. Voorwaarde hiervoor, is dat het product niet gebruikt is en het – indien mogelijk – volledig en in de originele verpakking terug wordt gestuurd. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan verzoeken we je vriendelijk het teruggestuurde op dezelfde manier te verpakken zoals het geleverd is.

De kosten voor retourzending worden altijd volledig door Home Discounter gedragen. Nadat je retouraanvraag bij ons is binnengekomen, sturen wij je per e-mail verdere instructies.

Zit er garantie op de producten van Home Discounter?

Binnen de eerste twee jaar na je aankoop bij Home Discounter heb je een garantie op de geleverde artikelen. Indien je aanspraak wenst te maken op deze garantie neem dan contact op met de Home Discounter Klantenservice.

De twee jaar garantie die Home Discounter biedt, doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan laten gelden. De wettelijke garantie houdt in, dat een product geen gebreken hoort te vertonen die niet te verwachten zijn bij normaal gebruik. Naast de door Home Discounter aangeboden garantie van twee jaar, is deze wettelijke garantie altijd van toepassing.

Hoe kan ik een artikel/bestelling terug sturen?

Onderaan de pagina kunt u via ‘Retourneren’ een retourverzoek aanmaken. Ook kan je uiteraard contact opnemen met de Home Discounter Klantenservice om je retourverzoek in behandeling te nemen.